De eerste paar dagen - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Carin Simons - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Carin Simons - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen

Blijf op de hoogte en volg Carin

02 Februari 2016 | Hongarije, Boedapest

De eerste paar dagen in het mooie Boedapest zitten erop! Zaterdag ben ik na een lange en vermoeiende reis aangekomen in de stad. Ik had een appartement gehuurd, dus de eerste dagen had ik lekker alles voor mijzelf. Van hieruit heb ik de stad ontdekt: zaterdagmiddag heb ik meer dan twee uur rondgelopen op zoek naar een pinautomaat en een supermarkt, maar uiteindelijk heb ik het allebei kunnen vinden.
Zondagmiddag heb ik de Gellértberg beklommen, vanaf waar je een prachtig uitzicht hebt over de stad! Het weer is trouwens echt fijn, zonnig en lekker warm. Er waren daardoor meer mensen op het idee gekomen om de wandeling te ondernemen, waardoor het bovenaan gezellig druk was. In de avond had ik afgesproken met Péter (die ik afgelopen zomer in Kruiningen ontmoet heb en die in Boedapest woont). Samen met hem en een aantal vrienden hebben we een rondje gelopen door de stad, maar omdat het regende zijn we snel naar zijn appartement gegaan en hebben daar traditionele Hongaarse cake gebakken. Aan het einde van de avond was ik helemaal in de groep opgenomen en werd ik uitgenodigd om vaker langs te komen, wat ik zeker ga doen!

Maandag heb ik de eerste bijeenkomst gehad met alle internationale studenten op de Corvinus universiteit. Het was een bijeenkomst met vooral veel presentaties en niet zo heel goed Engelssprekende mensen, dus dat beloofd nog wat voor de vakken die ik vanaf volgende week ga volgen. Het blijkt dat ik een aantal vakken nog moet veranderen, dus dat gaat de komende dagen nog gebeuren.

Vandaag ben ik in mijn kamer getrokken. Ik woon vlak achter het station, en op vijf minuten sta ik midden in het centrum van de stad. Ik deel mijn flat met een Italiaanse jongen en twee meisjes uit Zweden en Finland. Vanmiddag ben ik met een van mijn huisgenootjes de stad ingegaan en hebben we een deel van de toeristische hotspots bekeken, waaronder de beroemde Kettingbrug en de Sint-Stefanusbasiliek. De eerste dagen vallen dus zeker niet tegen en ik geniet er erg van om in de stad rond te lopen! Ook morgen en overmorgen staan er meer bijeenkomsten op het programma om de stad beter te leren kennen. Ik ga me al bijna een echte inwoner van Budapest voelen!

  • 02 Februari 2016 - 19:50

    Anoek:

    Hee Carin!
    wat leuk om mee te lezen/leven!
    Fijn dat je al contacten heb en veel gezien hebt!
    Mooie fotos ook!

    Goede tijd daar! & succes met de vakken veranderen!

    Liefs

  • 02 Februari 2016 - 22:47

    Gerrit:

    Leuk zeg, geniet er van....

  • 03 Februari 2016 - 21:02

    Carlien:

    Leuk om je verhaal te lezen! Veel plezier en succes daar!

  • 08 Februari 2016 - 12:32

    Ma:

    Succes met je eerste colleges deze week.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carin

Actief sinds 25 Jan. 2016
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 8042

Voorgaande reizen:

30 Januari 2016 - 31 Mei 2016

Studeren in Boedapest!

Landen bezocht: